Bali! Bali? ja Bali!

4 februari 2014 - Seminyak, Indonesië

Nul voorbereid, niet ingelezen, waar ga ik precies naartoe, wat voor munteenheid hebben ze? Twee dagen geleden ticket geboekt en nu in het vliegtuig, die voor de helft vol is op naar Bali. De truuck is dan om zodra de seatbelt sign uit is, je los te klikken en naar een plek met 3 lege stoelen te sprinten, opblaaskussen uit de tas, dan ook nog opblazen en horizontaal onder me grote strandsjaal, want t is verrekte koud in die vliegtuigen, 3uur lang tukken, geniaal! Ik had uber licht gepakt want op bagage kan je een hoop knaken besparen, dus twee tassen handbagage van rond de 7kilo was alles wat ik bij me had voor 16 dagen, meer dan genoeg! Op het vliegveld 2uur op Sam, Toby, Katy en Fenny gewacht, onze vluchten liepen niet helemaal syngroon, maar dat geeft niet erg. Vervolgens 50dollar omgewisseld, ze hebben daar dus rupiah, maar daar kom ik later nog op terug. En samen in de taxi naar de villa in Seminyak. Na de villa in Perth had ik wel iets van een idee maar toen ik hier naar binnen liep, viel ik bijna achterover. Soort klein paradijs, met enorme bamboe planten en meer exotisch groen met bloemen erin, een rechthoekig zwembad met helder water en twee mooie vrouwenbeelden aan de zijkant, sfeerverlichting, zitzakken ernaast, open woonkamer met allemaal kunst aan de muur, van de tuin naar de woonkamer een kleine stenen overgang met daaronder water met kooikarpers en schildpadden, een barretje en dan heb ik het nog niet over de kamers gehad, die allemaal een eigen badkamer hebben zonder plafond en met kunstig opgerolde handoeken, zeep en bodylotion, enorme bedden met klamboe en ik kan nog wel even doorgaan, gvd wat is dit mooi. En dat was niet alles we werden ook nog eens als koningen onthaald door een soort van butler!!?? Met een schaal kleine loempia's en verse sju met om de rand van het glas een blad, decoratief vastgeknoopt. Backpacken 3.0 whaaaa heb de eerste uren alleen maar wow en whaa gezegd, Toby werd er langsaam gek van. Ik sliep samen met Katy op de kamer die grenste aan het zwembad, helemaal niet verkeerd!

Dag 1, dus waar zijn we eigenlijk, in het donker aangekomen en geen idee waar ik ben, maar dat maakt niet uit want Sam en Toby zijn soort wandelende tom tom in alle kleine straatjes. We gingen in ieder geval een scooter huren! Whooeeee iedereen in de kwakel weet hoe graag ik op een scooter zit, dus kom maar door! Bij de scooterverhuur flink onderhandelen en uiteindelijk nemen we allemaal een scooter mee voor ongeveer €2,50 per dag, een volle tank kost iets van €2,- dus reken maar uit je winst. Een mooie skatehelm erbij gescoort want t maakt hun niet uit wat voor helm als je maar een helm draagt. Ook meteen een kind met 6tenen en 6vingers gezien, je mag dan niet staren maar doet t toch bizarr!!! Dan ga je de weg op achter onze gids Toby aan, ik kan je vertellen dit is niet voor de beginnende angstige scooter rijder weggelegd, gelukkig was ik alleen een beginner, het is zegmaar elleboogwerk op de weg, van 2 banen maken auto's er 3 van, inhalen mag van elke kant, 1grote chaos!!! Er zijn daar net zoveel scooters als in nl fietsen gok ik. We gingen brunchen, pizza en een verse fruitshake in Kuta, schade 5euro whahaha ongelofelijk. Vervolgens op het strand voor €1,50 een smirnof ice gedronken, schijnbaar lust ik dat, prima! Wel heb ik mega last van het omrekenen van de rupiah, 3australische dollar is ongeveer 30.000 rupiah, en dat zijn heel veel nullen, degene die me een beetje kennen weten hoe mijn reken kwaliteiten zijn, voor degene die me minder goed kennen, we noemen het dyscalculie. Heel onhandig in een land met veel nullen, pakket onbekende briefjes, de geldwolfen in Bali en het niet precies snappen hoeveel ik nou moet betalen, best frustrerend soms. Maar gelukkig hebben Sam en Michael me regelmatig uit de brand geholpen, alleen al bij het pinnen, euhm 5nullen... klopt dat?? Die avond met de scooter naar Kuta en op de scooter ben ik echt heul gelukkig, wind door je haar, beetje tussen iedereen door scheuren, toeteren om het toeteren en zelf rijden, duurde 1,5dag plus wat drankjes en toen voelde ik me zeker. We hebben flink wat cocktails weg lopen tikken met happy hour 2 cocktails voor 3 euro, wat een grap! Mooie avond.

Dag 5, opgestaan met een kleine tijger, besloten we vrouwendag te doen, dagje naar Ubud, wat apen in het oerwoud te ontmoeten, ik ben weer gecheckt op luizen en naar de markt om te shoppen. Lunchen midden in de rijstvelden, via een klein straatje die Sam dan weer wist. Echt heerlijk gegeten nasi goreng, verse cocosnoot, en verse fruitshake en uitzicht op de rijstvelden, wat een goeie manier om te ontnuchteren. De taxi rit ernaartoe was nog wel ff spannend, bedenk de meest grote chaos op de weg en dat keer 3, iedereen toetert, iedereen wil erlangs, en toch gaat t elke keer net aan goed, snap der niks vaan. Volgende dag naar t strand, surfboard gehuurd en samen met Sam en Michael voor de eerste keer weer gaan surfen, wel 3 golfen gestaan, waaronder 1samen met Sam. Paar keer een soort wasmachine effect onder water, 3liter zee water ingeslikt, me helemaal kappot gepaddeld, maar het was het waard, voldaan! Die dag besloten de meeste om magic mushrooms te nemen, die in Bali gewoon legaal zijn, maar Sam en ik niet dus wij gingen fruit scoren, en iets om de tequila beter te laten smaken, en cocktails van te maken, bij terugkomst lag, zat, zwom iedereen lekker onder invloed en zeiden wij proost!

Dag 7, Wildwatervaren!! Zin in, alleen kreeg ik inmiddels wel last van de schijterij, Bali belly noemen ze dat, ik noem t bruine pis, niet best! En als je moet dan moet je, ik was die ochtend al twee keer geweest en in de bus naar het raften voelde ik weer wat borrelen, ohjeeej! Gelukkig maakte we een stop bij een koffie plantage en scheet ik me voor de 3de keer leeg. Geen koffie voor mij, bedankt! Voor we gingen kregen we een zwemvest, helm en de gebruikelijke uitleg, moest meteen aan poldersport denken en een kleine rebel in mij kwam los, ik zou ook zeker Michael te grazen nemen en uit de boot trekken. Teams van 3 en ik zat met Fenny en Flip, dreamteam! gelukkig, misschien door de adrenaline had ik geen last van me buik. We hadden de jongste gids en 1seconde nadat we in de boot zaten waren we al met water aan het kloten en deed de gids goed mee, het gevecht is aan! Het was regenseizoen en het water was goed wild, paar keer op de zijkant op een rots blijven hangen, tegen aantal rotsen geknalt, takken in je gezicht en een twee meter hoge waterval af, het was helemaal te gek. Halverwege nog pauze bij een plek waar ze modder hadden, daar eindeijk Michael goed te grazen genomen en iedereen die in de buurt kwam, voelde als thuis. Die avond hadden we een heel varken besteld in een restaurant, we waren eigenlijk allemaal gebroken maar hadden al een aanbetaling gedaan en dat varken is dan iig niet voor niets geslacht. Met neus en poten en al kwam ie tevoorschijn en werd ie aan onze tafel aan gort gesneden, tis niet me favoriet maar was wel een ervaring.

Lieve lezers Terima kasih (dank je wel) ik ga later verder, het word laat hier en ik heb nog een hoop te delen. Liefs

1. Willemien:
    5 maart 2014
    Ik krijg mijn grijns voorlopig weer niet van mijn gezicht.
    Weer fantastische ervaringen heb je opgedaan -:)
    Ik kijk uit naar deel 2
  2. Angelica:
    5 maart 2014
    Wauw wauw wauw waaaaaaaaaauwwww! Mijn grijns verdwijnt voorlopig ook niet meer inderdaad! Echt, klinkt helemaal geweldig! Jij leeft echt een geweldige droom, BOFKONT!
  3. Eva:
    6 maart 2014
    Jaaaa nieuwe verhaaltjes, super leuk! Mijn vrije dag begint vandaag goed! :D!!! X
  4. Mirjam:
    9 maart 2014
    Hoi Maartje, nog maar een keer dan! Wat een leuk verhaal en wat kan Jij leuk genieten en schrijven. Ik had in mijn vorige antwoord geschreven dat je goed water Moët drinken bij de balibellie, maar dat zet ik er nu niet in. Ik weet al wel dat het geen scooter gaat worden en ook geen wildeaterbaan! En dat 'hotel' hebben Wij ook niet geboekt maar Jij bent ook een Echt zondagskind! Nou meisie geniet nog maar van je verblijf in Australie!