Perth!?

26 januari 2014 - Perth, Australië

Tijdje geleden alweer, te druk met reizen om wat te schrijven maar ik heb een gaatje gemaakt, komt ie dan..

Perth! Maar eerst nog een stukje Melbourne. 26januari straya day mate, houd in dat je je verkleed in de kleuren van Australie en veel drinkt. Soort koninginnedag maar dan anders. Missie in ieder geval geslaagd! samen met Melanie, Bart en Tim rondgestruind door Melbourne, zak goon in me tas, vers gesmeerde broodjes gezond en de hele dag van park naar park slenteren. En daar ontmoeten Bart en ik onze italiaanse vrienden, die ons vervolgens bij hun thuis uitnodigen voor een kleine maaltijd, na 3x sorrie we hebben niet veel in huis, komen ze wel gewoon met een drie gangen menu op de proppen, en verse vis, top die taliaanse keuken! gezeldschap van 4 mannen, lekker eten en zonsondergang op het balkon met uitzicht op de stad, wat wil je nog meer? Ohja was mooi geweest als Bart en ik in 1 keer soepel thuis kwamen op de fiets, zonder verkeerd te fietsen of om te moeten draaien omdat de stalling vol is. Zo'n fiets kan je op verschillende plekken in de stad huren en weer dumpen voor een klein bedrag, je krijgt er dan ook nog zo'n mooie verplichte helm bij hahaa heel charmant, not! Kleinigheidje hou je. Uiteindelijk Bart bijna kwijt geraakt want ik strandde in de tuin van een hostel, waar ze gitaar aan t spelen waren, wiet aan het roken en laatste restjes drank aan het opdrinken, straya bedankt, welteruste!

Tot ik naar Perth vloog, nog wat strand dagen gehad en winkel dag met Melanie me duitse vriendin, veel gezelligheid! Maargoed nieuw avontuur, doei huize Kieran, je was geweldig en nu inpakken en wegwezen, ik mocht 15kilo bagage mee van tiger air en elke extra kilo kost 30dollar, ik had 14.8, dat noem ik nog eens goed inpakken. Ik dacht in ongeveer 2uur naar Perth te vliegen, zat ik na 2.5uur nog in het vliegtuig, na wat nadenkwerk en navraagwerk kwam ik er achter dat Perth 3 uur tijdsverschil had, ahaaaa, maar dat had niemand me verteld, duurt lang! Door me maat Michael opgehaald van t vliegveld, heel relaxt, meteen bij hem in de tuin aan de wijn, eindelijk Sam en Toby weer zien, me tas gedropt. Eten bij het huis/mansion van Sam haar ouders, bodempje leggen voor een avond stappen in de indy bar, rommelige avond. De volgende dag verhuizen om in de villa te blijven, zegmaar tennis veld in de tuin, een deur die drie keer zo groot is dan jezelf, zwembad waar je in kan duiken, ik heb bijna een tom tom nodig om niet te verdwalen en alsof dat niet genoeg is, is het strand op 15 meter loopafstand. Kreeg een rondleiding in de wijnkelder die normaal op slot zit, vanwege de kinderen :-) met wijnflessen die meer dan 100euro per fles kosten en ik weet niet hoe oud zijn. Er stonden gewoon dozen in opgestapeld, pfff doe mij maar een doosje, mist niemand. Dus de ouders gingen op vakantie en er mocht niet gefeest worden daarom had Sam een poolparty georganiseerd voor mannetje of 50 sssst. Die dag druk bezig geweest met punch maken en opdrinken en in het zwembad springen en zonnen, heel niet gek, zo'n huis. Mtv cribs had er een mooie uitzending van kunnen maken. Het leven van deze backpacker gaat over rozen met me twee persoons bed en eigen badkamer, wauw waar ben ik nou weer beland.

Ondertussen werd ik uitgenodigd mee naar Bali te gaan, om daar in de villa van hun ouders te blijven. Zo'n aanbod kan je gewoon niet afslaan dus heb ik me ticket geboekt €180 return en twee dagen later zat ik in het vliegtuig voor 16dagen Bali, gekkehuis! De Bali crew: Sam en Toby, Michael (Sam haar broer) Katy (Toby zijn zus) en Fenny, Peter, Kata en Flip, 4duitse vrienden van Toby, fullhouse! Voor wie het niet meer snapt, Sam is Australisch en Toby duits, ik ken ze uit Kaprun en ben naar hun bruiloft in Duitsland geweest, jawohl. Mooi nu alles duidelijk is, ga ik stoppen met schrijven en wat avondeten maken, geen pasta maar hamburger deze keer :-).

Bali word vervolgd.

Xx