Melbourne, Cricket and the Great Ocean Road.

12 januari 2014 - St Kilda, Australië

Wat doe je als je tijd over hebt en in Melbourne bent.... dan ga je naar de hoogste wolkenkrabber om de zonsondergang te zien met uitzicht op de stad. Zwerf je een beetje rond, maakt wat foto's. Gaat op visite bij vrienden met een indoor zwembad en tennisbaan in de tuin. Dan loop je 10min van huis en hebt de perfecte strand dag, 30graden, geen wind, zo'n heldere zee dat als je er tot je middel in staat nog steeds je voeten kan zien, zonder gekke planten/kwallen, zacht zand, geen golfen, perfecte temperatuur van het water, dat is genieten als een varken in een verse poel modder, yes ik heb echt vakantie!!!

CRICKET!! ik had een flyer gezien met Engeland tegen Australie in HET cricket stadion van Melbourne de MCG. $30,- dat moet ik zien! net via gumtree Bart als reismaat binnen gehengeld voor de great ocean road en die zag dat ook wel zitten. Nou daar gaan we, zonder 1regel te kennen, onderweg ons gezicht laten schmincken want we zaten in het aussie army vak en daar zaten schijnbaar de fanatiekelingen, verkleed en al, we konden niet achter blijven! Het begon om 14.00, beetje sloom en het zou de hele dag duren, in de brandende zon, ik dacht waar ben ik aan begonnen. Maar gelukkig hebben 90%van de tijd de supporters me top vermaakt. Volle bak de wave gedaan (die ging door t hele stadion) en begon altijd in ons vak. Dan ging er weer eentje staan om een biertje/wijntje te atten, dus dan was het met ze alle skoll skoll skoll roepen! Aussie Aussie Aussie, Oi Oi Oi, Aussie Aussie Aussie Oi Oi Oi, Aussie, Oi, Aussie, Oi, Aussie Aussie Aussie, Oi Oi Oi!!!!! Ik was ook druk met mezelf beschermen tegen opblaasballen, opblaaskangaroos en opblaaskrokodillen die door de lucht werden getikt, beetje jammer als de security hem te pakken kreeg, was ie lek! Waardoor wij weer boooeehhh konden roepen. Jordan die bij het engelse team speelde en 2 meter van ons vak stond uitjouwen met Jooordan Jooordan, Joordan is a wanker! En als er iets spannends gebeurde met ze alle Ooeeewwww!! Tegen het einde was bijna iedereen dronken, je moet toch wat! En werden er lege bekers verzameld om een slang van te maken, dat vond de security niet oke, kwamen ze met 6man breed aanlopen en werden er weer een paar uit het stadion gezet, waarop het publiek met ze alle zong, Let him stay! Let him stay! Kon me moeilijk op het spel concentreren, max 3min gok ik en snap nog steeds de regels niet na 8uur in het stadion gezeten te hebben, maar who cares! Was super mooi en Australie heeft dik gewonnen!!

The Great Ocean Road fietsen was het plan, helaas kwam ik erachter dat fiets huren onmogelijk was en kopen te duur, ook zou ik 300km moeten fietsen, goed haalbaar maar iets te fanatiek. Kieran werkt inmiddels in Sydney en was zo aardig om Bart in zijn kamer te laten slapen zodat we beter konden plannen voor de great ocean road. Bart had camping spullen gehuurd van een vriend van hem voor een redelijke prijs dus alles wat we nodig hadden waren nog 2reisgenoten, zodat we kosten konden delen. Advertentie op gumtree en wachten maar, 1nl meisje afgewezen, was een soort bouwvakker uit Purmerend, onwijs aanwezig en geen normaal gesprek mee te voeren, ik dacht als die mee gaat dan heb ik na 1dag een shotgun nodig. 2dagen voor we wilde vertrekken, Angie uit Oostenrijk ontmoet, 32jaar, prima! Nog 1plek vrij, 1dag voor vertrek belt Bridget, ook uit oostenrijk me op of er nog plek is, ze klonk mega enthousiast, deal! De wagen is vol. Voor 7dagen auto gehuurd, ik was wederom de chauffeur ( had de meeste beenruimte), spullen erin gepropt, paste echt net en gas op die lollie. Langs Torquay en het surfmekka Bells beach, helaas deze dag een bomvol strand en geen golfen, maar wel een goeie lunch en mooi uitzicht. Op goed geluk een illegale wildkampeer spot gevonden en een uitgebreide gevulde pasta gegeten. Bart is kok in Thailand geweest en nam geen genoegen met alleen pasta, een saus en wat kaas, dus we hebben de hele week goed gegeten en ik heb me nuttig gemaakt met de afwas :-). Voor vertrek en tijdens de eerste dagen hadden we last!? Van een hittegolf, het was boven de 40graden, en snachts nog steeds 37 pffff gratis sauna, 24/7 zweten!! We kregen die ochtend controle van een ranger en die waarschuwde voor bosbranden en we mochten geen vuur hebben, ook geen gasstel of kaarsje, te hoog risico op brand. Ook moesten we inpakken want we mochten hier officieel niet staan. Wel kregen we een kaart mee met gratis camping plekken, goeie gozer! Inpakken en wegwezen, het eerste beste strand opgezocht en een douche genomen. Vervolgens onder een heeul heeul heeul hoge waterval gestaan, genaamd Erskine waterfall. Op een camping wilde koalas bewonderd, blijft bijzonder. En van een aardige campinggast wat zaadjes gehad, waardoor we ineens wilde papegaaien in prachtige kleuren op onze hand hadden. In het bos, wederom met koalas in de bomen, pannekoeken gegeten en gekaart, wat een dag! Te gek! De volgende dag een vuurtoren (cape Otway) beklommen en heel artistiek een mega schelp beschilderd, gewoon omdat t kan. Die avond een camping gecrasht, laat aankomen, tentje opzetten, douchen, koken, wc gebruiken en vroeg vertrekken, niks aan t handje! The Great ocean road heet niet voor niks zo, het is een kronkel weg die pal langs de kust loopt met super mooie uitzichtpunten, die we dan ook bijna allemaal bekeken hebben. Onderweg zijn we nog een stuk of 10koala's tegen gekomen, op aai afstand, blijft bizar! 1van de must see's was de 12 apostles. Zeg maar paar rotsen in het water die je op bijna elke folder of televisie serie van Australie ziet. Vet om er dan ook echt te staan, natuurlijk teruggekomen voor de zonsondergang maar moet zeggen dat er mooiere plekken zijn langs de GOR. Kan het wel afvinken. Helaas konden we niet naar de Grampians, (nationaal park) want die was geevacueerd i.v.m bosbranden. Overal stonden ook borden met TOTAL FIRE BAN! hoog risico, oppassen dus. Angie moest verder reizen en heeft met veel geluk een lift naar Adalaide gevonden. Met meer ruimte in de wagen besloten we op de snelweg terug te rijden via Queenscliff, nog 1 nacht illegaal te kamperen, op gevoel en goed geluk een beschutte plek gevonden vrijwel naast het strand. We besloten de auto 2dagen eerder terug te brengen. Heerlijke dagen gehad, waanzinnige weg! Prima gezeldschap, relaxte roadtrip!!

Nu weer terug in St Kilda, home sweet home! Heb Mathieu de fransman van Tassie nog ontmoet, heel gezellig! Ben naar een enorme avond markt geweest, Victoria market, voedsel van elk land, zelfs poffertjes, life muziek en kraampjes, gezelligheid! Verder ga ik elke dag wel even naar het strand, is de temperatuur wat beter, rond de 30° :-). Doet Bart koken en ik afwassen. Hebben we boer zoekt vrouw marathons gehouden. Struinen we wat marktjes en life muziek af en zo rommelen we wat aan. De australian open is op dit moment in Melbourne en daar zou ik heen kunnen, alleen heb ik dus helemaal niks met tennis, dus ik doe t lekker niet. 30januari vlieg ik naar Perth, word ik opgehaald van het vliegveld, word ik verwelkomt met een feest door Sam en Toby (2vrienden uit Kaprun) georganiseerd in de villa van haar ouders met zwembad, aan het strand!! als de kat van huis is.... vervolgens gaan hun na 4dagen naar Bali en mag ik in hun appartement blijven en de auto gebruiken voor 2 weken. Wauw!!! Kan niet wachten! Tis ook altijd fijn weer bekende te zien.

Ik hoop misschien een auto te kopen in het westen, zodat ik naar de Kimberley's kan rijden zo'n 3000km naar het noorden, het echte Australië ontdekken.

Nu verder solliciteren op boerderijen en druk zijn met mezelf insmeren met zonnebrand ;). 26jan australia day, nationale feestdag! Ik heb al een mexicaanse hoed in aussie kleuren, dat word knallen!!

Veel liefs voor jullie van de sunnyside!!

Ps: er staan weer wat foto's op, en me kaart is bijgewerkt :-), We gaan nog niet naar huis!!!

1. Willemien:
    23 januari 2014
    Het leven is zo slecht nog niet-:) fijn dat ik op deze manier weer een stukje mee reis.
  2. Angelica:
    28 januari 2014
    Mag ik zeggen dat ik stinkend jaloers ben! Het klinkt allemaal top! Zou het liefste nu het vliegtuig pakken om twee weken met jou in die villa te zitten! Ben zo blij voor je dat je het zo leuk hebt! Geniet! Xxxxx
  3. Eva:
    2 maart 2014
    Maartjeeeeeee, het wordt weer tijd voor een volgend verhaaltje :D :D :D!!! Jaaaaaa :)