Hello Sydney

6 november 2013 - Manly Beach, Australië

Om te beginnen wil ik nog even iedereen bedanken voor het ontiegelijk te gekke afscheidsfeest, wat een knaller! had niet beter gekund, te gek toppers!!

Daar sta je dan met je goeie gedrag op schiphol met je hele hebbe en houwe, helemaal klaar om te gaan en dan is het toch ineens weer ff spannend, gelukkig geen zenuwen voor overgwicht, dat was onmogelijk met 15.5kilo (schouderklopje)

Was nog spannend of Cas mee zou kunnen komen omdat hij IPB vloog via zijn moeder die bij de klm werkt. Gelukkig toch een plek gekregen in premium class, opluchting. Helaas kreeg hij onderweg zoveel heimwee en twijfel en voelde zich daardoor ook flink beroerd, dat hij de moeilijke beslissing heeft gemaakt om op Hong Kong rechtsomkeert te maken.

Dat betekende dat ik in me remie verder zou reizen, jammer! even omschakelen en je erbij neerleggen. De reis ging verder prima, ik werd opgehaald door twee enthousiaste backpackers en kreeg een kamer voor 2 waar ik alleen in lag, heel relaxt!

Super nacht slaap gehad, ruim ontbeten met uitzicht op het strand, graadje of 30 gok ik, lekker begin!!! Janiek in het hostel ontmoet en vervolgens samen met de ferrie Sydney in gegaan om even onze bankzaken te regelen. Dat even werd wat langer, we eindigde met een gratis tour door de stad, hebben daarbij Kasper leren kennen, hebben zijn ervaring en tips opgezogen en zijn vervolgens aan de wijntjes en het dansen gegaan, top avond! laatste ferrie terug naar Manly beach en thuis aangekomen mijn nieuwe roomy Jut ontmoet, eigenlijk Emanuel maar mensen noemde ons al snel jut en jul, dus dan hou je dat erin.

Zaterdag: heerlijk weer, Manly verkennen met Jut, spontaan gaan zwemmen in de haven, boodschapjes, garnalen lunch (gratis tip van ouwe aardige Aussie vrouw, die moesten we proberen!) het was echt een Aldi knaller, aanrader! met een groepje samen avondeten (hun koken ik afwassen), wijn (goon) drinken (vind ik lekker!), en vervolgens het nachtleven van Manly onveilig gemaakt.

Zondag: kater, regen, beetje hangen, wandeling gemaakt met een groepje, dan zie je pas hoe mooi het allemaal is en hoe blauw de zee, super vet!
Later werd er gekookt door onze Italiaanse vriendin, lekker! die kan dat wel.
Na twee briefjes op de deur dat ik te laat was met betalen en uitchecken en nadat Jut ook een briefje had, besloten we er toch maar eens wat aan te doen, lief gelachen bij de receptie maar omdat we in een 2persoons kamer zaten moesten we  helaas toch de hoofdprijs betalen, $45pp per nacht. Ik besloot om de volgende dag net als Jut uit te checken en naar wat goedkopers te gaan zoeken in Sydney zelf.

Maandag: Optijd uitgecheckt en het plan was om te gaan surfen, helaas regende het pijpenstelen en was er harde wind, dus we bleven thuis. Maar even regeldag ingelast, Jut gedag gezegd (die ging in t noorden een schilderbaan achterna) Nelson gebeld want die zit in Sydney en wie weet kan ik wel op de bank slapen. Na een uur kreeg ik dit smsje: surf's up! everyones keen for you to come stay, i can pick you up anytime! sweeet! dus ik 2 sixpacks heineken gehaald als bedankje, niet te betalen trouwens, 26euro! Maar wat geeft t, ik lig voor nop op de bank met drie kiwi huisgenoten, yess!! Het ophaalplan ging anders dan gepland, het was zo gezellig in het hostel, dat we besloten pizza te halen en nog een paar keer te proosten en vervolgens in twee vrije bedden van vrienden te kruipen om de volgende ochtend vroeg stilletjes te vertrekken.

Net aangekomen in me nieuwe thuis, straks even lunchen in Sydney, en genieten van een gratis bbq voor backpackers, in een kerk!? :). Het regent wederom pijpenstelen maar morgen schijnt als het goed is de zon dus dan op naar de bleu mountains. Zaterdag naar Tamworth met de trein om maandag de 11daagse cowboy cursus te beginnen. Surfen staat ook nog hoog op de planning. Heel niet slecht aan de andere kant van de wereld.

Last van een jetlag heb ik niet echt, ben soms iets moeier maar of dat komt door de jetlag of de drankjes dat blijft een raadsel.

Het lijkt alsof ik al een maand weg ben in een heel positieve manier, goed begin is het halve werk! het is hier top!

foto's volgen nog, liefs uit t vriendelijke Sydney
ps:dit is mijn nieuwe telefoon nummer: 0061 406634837

1. Willemien:
    12 november 2013
    Fijn om je even gezien en gesproken te hebben.
    Erg leuk om dit te lezen, je schrijft erg leuk en beeldend -:)
    Doe je allemaal goed lekker sociale vrouw van me.
    Geniet, geniet en geniet!
  2. Sjouk:
    Dag kanjer!!

Vet stoer van je!! Ik was zondag op Bondi te zwemmen. Kak! Als ik het geweten had hadden we samen kunnen poedelen.

Have fun liefie!! xxx
  3. Maart:
    12 november 2013
    AAHH Gouk, kak! das jammer, was wel heel leuk geweest!
    Dank je topper, ik zal aan je denken als ik ga pootje baden hier!

kuss
  4. Lars:
    12 november 2013
    Maart!!! Super gaaf om dit te lezen! Zo te lezen heb je het daar prima naar je zin! ( had ook niet anders verwacht :p! Verwacht tijdens die cowboy cursus wel een foto van jou. Op een paard. Achterstevoren. Met 1 hand los!! Have fun daar Chick en onthoud :) hij eindigt altijd recht!!
    Xx
  5. Ilonka:
    Hee Maartje,
    leuk je verhaal, kan ik lekker meegenieten
    dikke kus
  6. Tommy:
    18 november 2013
    Leuk! Veel plezier!
  7. Carla:
    2 december 2013
    Hoe doe je dát nou? Zoveel bekenden aan de andere kant van de aardbol en nog maar net aangekomen. Wat fijn, niets eenzaam en alleen dus. Enjoy!